wtorek, 7 lutego 2017

Zaprzyjaźnianie się z poezją



Pamiętam jak lata temu grałem na gitarze i pisałem swoje piosenki. Potem zacząłem pisać swoje książki - postanowiłem być powieściopisarzem. W połowie zeszłego roku głębiej zainteresowałem się poezją i rozpocząłem aktywną podróż z wierszami. 
W ostatnich kilku tygodniach poczułem kolejną fale uwielbienia do tego gatunku słowa pisanego i chciałem podzielić się z wami moimi myślami. 
Nie ukrywam swoich uczuć do Amazona, na którym wydaje sporo pieniędzy - jeżeli je mam - i to właśnie tam kilka dni temu dodałem ponad trzydzieści książek. Biorąc pod uwagę temat tego postu zaskoczeniem nie będzie, że są one z gatunku poezji. 
Chcę wgłębić się w ten piękny sposób przekazywania emocji i dzielenia się swoim spojrzeniem na świat. Znalazłem autorów, których prace chcę poznać i ciągle spisuję coś swojego. 



What is stronger 
than human heart
which shatters over and over
and still lives


-rupi kaur



Słowo pisane jest dla mnie bardzo ważne. Znajduję siebie oraz tworzę siebie za pomocą poezji i jest to wspaniałe uczucie. Jak to powiedziałem na swoim ustnym egzaminie z angielskiego "Definicja poezji mówi, że jest to dzieło literackie, w których ekspresje uczuć i pomysłów podano w intensywności dzięki zastosowaniu charakterystycznego stylu i rytmu. Dla mnie poezja jest pięknym sposobem mówienia niewymawialnego. Dzielenia się emocjami, sprawić, aby inni ludzie je czuli nawet jeżeli wydaje się to nierealne. To mówienie tak wiele w tak niewielu słowach. O innym znaczeniu dla każdego kto przecina się z nią ścieżkami.''
Jako osoba, która stara się również pisać poezje, z której będę zadowolony, widzę jak wiele mnie w niej jest. Za jej pomocą mówię o rzeczach, o których nie mówię na co dzień. Przelewam emocje i wydarzenia używając papieru i nawet Ci, którzy będą mieli go w swoich rękach nie będąc w stanie zrozumieć co trzymają. 
Jednocześnie mówię wiele, ale i tak nie jesteś w stanie zrozumieć wszystkiego. 



can we speak flowers

it will be easier for me to understand



Przez ostatni okres znalazłem kilku autorów, których prace bardzo mi się podobają. Potrafię znaleźć w nich coś dla siebie i uderzają mnie prosto w moje wielkie serce. 
Spędziłem kilka godzin, aby udekorować nimi mój pokój, a teraz chciałbym się z wami podzielić kilkoma z nich. 



I always thought there was 
something beautiful about fight 
for someone.
About winning them back.
Eventual happiness.
But as I sit here with stones in
my chest
Where hope used to lie.
I have come to realize that there 
is nothing lovely about having to
continuously convince someone to
love you


    S.L



Znajduję w nich piękno, smutek, zrozumienie i spokój. Słowa mają moc, a poezja jest tego odzwierciedleniem. Kryje w sobie tak wiele i otwiera tak wiele. 
Pomaga, leczy, chroni, umożliwia, otwiera, oczyszcza.
Może być wszystkim, może być niczym.
Może być czym tylko chcesz. 

Dla mnie jest ukojeniem.




Snapchat: czytanietlenem
Spotify: czytaniemoimtlenem

3 komentarze:

  1. Witam jeśli lubisz czytać to zapraszam na konkurs który organizuje z wydawnictwem REA-SJ, do wygrania są nagrody książkowe : https://www.youtube.com/watch?v=mPjPiRYugDw . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Poezja jest jedną z najtrudniejszych dziedzin pisarskiego życia. Jak tworzyć prozę jest w stanie nauczyć się niemalże każdy, tak poezję niekoniecznie. Mimo to każdy z nas ma za sobą taki epizod w życiu. :) Interesujesz się wyłącznie zagranicznymi twórcami?

    OdpowiedzUsuń
  3. hello dear,
    i'm following of your nice blog,can you follow mine?
    On my blog of course...
    https://amoriemeraviglie.blogspot.it/
    :) thanks

    OdpowiedzUsuń