piątek, 25 lipca 2014

KRÓLOWA CIENI - recenzja książki

KRÓLOWA CIENI - recenzja książki


 Tytuł: Królowa cieni (oryginalny: ,,my swordhand is singing'' co ciężko jest przetłumaczyć, ponieważ sword to miecz, a hand to ręka, więc dosłownie brzmi to moja ręka miecz śpiewa.
  Autor: Marcus Sedgwick 
  Wydawnictwo: Nasza księgarnia
  Ilość stron: 216
  

  Jeżeli tak jak ja macie bardzo bujną wyobraźnie, a horrory lub jakieś straszne filmy nie należą do waszych ulubionych - nie czytajcie tej książki w nocy. Ja to robiłem przez ostatnie dwa dni - a raczej noce - czytania tej książki (zeszło dłużej niż planowałem, bo mało czytałem ze względu na to, że bałem się czytać ja w nocy, a w dzień rzadko czytam), a potem miałem dziwne schizy np; Idę w nocy do łazienki, wychodzę i zdaje mi się, że na kanapie w salonie ktoś siedzi. Po prostu zamarłem. Po chwili uświadomiłem sobie, że to po prostu koc. Jak widać książki mocno na mnie wpływają.

  Tomas i jego syn Peter prowadzą wędrowniczy tryb życia. Nie mieszkają długo w jednym miejscu - jakby od czegoś uciekali(?). Pewnego dnia przybywają do wioski Chust, którą otacza las pełen brzóz. Las widzi wszystko, ale nie zdradza powierzonych mu tajemnic. 
  Mężczyźni postanawiają zbudować w nim dom i pracować jako drwale. Praca idealna, w końcu otaczają ich drzewa. 

  Ojciec ma przed synem pewne tajemnice. Peter'a od lat zastanawia pewna skrzynka, której zawartości ojciec za wszelką cenę nie chcę zdradzić. 

  Mieszkańcy Chust mają bardzo dziwne zwyczaje np; obsmarowują okna smołą, a kiedy umrze mężczyzna nie mający żony, wybiera się dla niego kobietę, która bierze z nim ślub, a potem samotnie przez 40 dni mieszka w domu nie mogąc z nikim rozmawiać. 
  Opowiadają też o tajemniczej Królowej Cieni. Ojciec Peter'a zawsze mu mówił, aby nie wierzył w brednie, które opowiadają ludzie, jednak okazały się one być prawdą.

  Umierają ludzie i bydło. Dla bliskich osób zmarłych wydaje się, że ich widzą, ale przecież to niemożliwe, prawda? 

  Jednak Królowa Cieni sprawia, że umarli wstają z grobów... .


  Według mnie ta książka jest świetna! Często też straszna - zwłaszcza z bujną wyobraźnia.
Polecam ją jak najbardziej!
  Tutaj macie link do strony gdzie kupuję książki. Pytaliście mnie, więc proszę bardzo : )
Kupiłem Królową Cieni za jedyne 11zł, więc na prawdę opłaca się. Link do oferty: KRÓLOWA CIENI

  Jeżeli są jakieś książki, na których temat chcielibyście usłyszeć moje zdanie - piszcie w komentarzu.
Dajcie mit też znać jak podobała się wam ta recenzja : )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz