czwartek, 30 października 2014

Halloween'owe Rekomendacje

Halloween'owe Rekomendacje

  Jako, że już jutro Halloween postanowiłem zrobić kolejny post o tej tematyce. Tym razem będą to książka, które rekomenduje na ten okres.

Królowa Cieni
  Tomas i jego syn Peter prowadzą wędrowniczy tryb życia. Nie mieszkają długo w jednym miejscu - jakby od czegoś uciekali(?). Pewnego dnia przybywają do wioski Chust, którą otacza las pełen brzóz. Las widzi wszystko, ale nie zdradza powierzonych mu tajemnic. 

  Jest to książka podczas, której czytania w nocy serio się bałem i przerywałem czytanie, aby obejrzeć się po pokoju czy nic nie ma - taka schiza. 
  Straszna, fajna i myślę, że może się spodobać dla kogoś kto lubi dreszczyk emocji.

Osobliwy dom Pani Peregrine
  Czy kiedy byłeś mały(a) opowiadano Ci fantastyczne historie? Czy chciałeś(aś), aby ich bohaterowie byli prawdziwi? Aby to wszystko co mówią rodzice czy dziadkowie było prawdą? Przecież to było, by wspaniałe, prawda? Móc porozmawiać z nimi wszystkimi.
  Jednak inaczej jest kiedy te historie dotyczą dzieci, które ukrywały się przed wojną i potworami. Czasami opowieści są prawdziwe... 

  Opowieść bardzo osobliwa i założę się, że nie czytaliście takiej historii (chyba, że ktoś z was czytał już tą książkę).
  Idealna na Halloween. Określiłbym ją jako przygodówkę z dodatkiem thiller'a i fantasy. 

Dystrykt 121  
  Jeden dzień jest w stanie zmienić całe życie, a Rose wie o tym najlepiej kiedy niespodziewanie dowiaduje się, że została szczęśliwie wybrana na podopieczną Najstarszego i Najpotężniejszego wampira, imieniem Mitchell, który rządzi światem. Zobowiązał się ją chronić, ale czy zdoła to zrobić nawet on? Teraz kiedy jej bezpieczeństwo nie jest już takie pewne, a dla niektórych więzy krwi nie mają żadnego znaczenia.

  Książka luźna i przyjemna. Ma pewne wady, ale miło mi się ją czytało. Uważam, że jest to całkiem udany debiut Marii Wicik.

Urodzona o północy    
  Całe życie Kylie się wali. Jej rodzice się rozwodzą, rzuca ją chłopak, umiera jej ukochana babcia, a jakby tego było mało ciągle widuje dziwną postać, której nikt po za nią nie widzi. Jedna impreza zmienia jej życie, a mama postanawia wysłać ją na obóz dla trudnej młodzieży do Wodospadów Cienia. Kylie nie wierzy, że jej miejsce jest pośród tych dziwolągów. Zawsze miała problem z dopasowaniem się, lecz Ci dziwni ludzie mówią, że Kylie jest jedną z nich, ale nikt nie wie kim jest dokładnie. W dodatku w jej życiu pojawia się dwóch chłopaków, którzy zajmują znaczące miejsce w je sercu.

  Książka pełna wampirów, wilkołaków, czarownic czy zmiennokształtych. Mroczna, lecz jednocześnie zabawna. Przy tej książce śmiałem się, a momentami nawet bałem i miałem przez nią różne dziwne schizy. Jest świetna.

Przebudzona o świcie
  Kylie nawiedza duch, który powiedział jej, że przed końcem wakacji umrze ktoś kogo kocha. Niestety nie zdradza szczegółów co dodatkowo komplikuje sytuacje, ponieważ Kylie nie wie kogo ma ratować, a nawet jeśli w końcu się dowie, to jak ma to zrobić? Duch pokazuje jej jedynie niezrozumiałe wizje, z których nie można zbyt wiele wyciągnąć.

  Drugi tom serii Wodospady Cienia. Pierwszy to właśnie Urodzona o północy. Po przeczytaniu pierwszej części bardziej cieszyłem się na drugi i nie zawiodłem się. Książka zaskakująca, oczywiście C.C.Hunter dalej udawało się mnie rozbawić. Niewątpliwie jestem fanem tej serii i serdecznie wam polecam :)


Oto są moje rekomendacje dla was na Halloween.
Dajcie znać czy czytaliście,  którąś z tych książek
.Jakie książki wy możecie polecić na Halloween?
Napiszcie w komentarzach :)

Recenzje polecanych książek:
 Osobliwy dom Pani Peregrine Królowa Cieni Dystrykt 121

 Urodzona o północy Przebudzona o świcie

2 komentarze:

  1. Czytałam Urodzoną o północy. Ma ten klimat :) Polecam Książe Mgły Carlosa Ruiza Zafona. Świetna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na mnie czeka Urodzona o północy ;)

    OdpowiedzUsuń